fbpx

המדריך למתחילים – מכירת בגדים ופריטים מיד שנייה

5 טיפים לעסקה קלה ורווחית.

האם הגיע הזמן שהבגדים  שלכם יד שנייה ימצאו בעלים חדשים? 

קראו את הטיפים הטובים ביותר שלנו לעסקה חלקה ורווחית עבורכם כמוכרים וגם עבור הקונים שלכם.

הבחירה היכן למכור?

כיום ישנם שפע של שירותים בהם תוכלו למכור את בגדיכם מיד שנייה: חנויות נישה וחנויות יד שנייה מקומיות, השוק המקוון המציע שירותים אלו בתשלום עמלה לאתר כמו: פייסבוק מרקט פלייס או אפליקציות מקומיות של כל מדינה, וכן קבוצות פייסבוק מקומיות ופופולריות המציעות מכירת פריטים בין חברים.

אם אתם מוכרים דרך אתר ברשת או חנות יד שניה עם נישה מקומית, שיעור העמלה שלהם נוטה להיות גבוה (לפחות 40%) ואתם בתמורה כל מה שאתה צריכים לעשות זה למסור את הבגדים שלכם והם יעשו את שאר העבודה הנדרשת למכירת הפריטים שלכם

פרסום באפליקציות מקוונות הוא לרוב זול יותר ומוצעת לכם בהן גם עזרה במשלוח, אך תצטרכו לבצע את רוב העבודה בעצמכם.

מכירות בין חברים בקבוצות פייסבוק הן בחינם, ולרוב הקבוצות המכובדות והפופולריות יש חוקים נוקשים אך כך גם תגיעו לקהל היעד הנכון, אבל עדיין היו מוכנים לעשות את כל שאר העבודה בעצמכם.

5 טיפים למכירת פרטי יד שנייה

  1. ראשית סדר והכנה: שוטפים, מאדים ומסירים שאריות מיותרות מהבד.

רעננו את הבגדים שלכם לפני שתמכרו אותם מחדש, שטפו והסירו “גולגולים”, חתכו חוטים רופפים ושאריות בד ואדו את הבגד במגהץ קיטור(גיהוץ באדים מסיר ריחות ועוד..).

  1. עוררו עניין בפריטים שלכם ע”י תיאור נכון ומדויק.

כתבו תמיד את: שם המותג ואת שם הדגם הספציפי של המותג במודעה שלכם. ציינו מאיזה חומר הוא עשוי, במיוחד אם מדובר במשהו שונה ומיוחד כמו צמר, משי או כל ייחוד אחר.

רשמו טיפים כמו: “הולך יפה עם …” או “מתאים יחד עם …” כדי לצייר תמונה מעניינת ומושכת יותר עבור הקונים הפוטנציאליים.

ציינו את: גודל ומידות הפריטים – הצגת המידות ללקוחות זוכה לתשומת לב במיוחד בעת מכירת מכנסיים או ג’ינס.

מידות שיש לכלול בתיאור הפריט:

*מכנסיים וג’ינס: אורך המותניים והרגליים (למדוד את היקף המותניים והיקף פנים הרגל).

*שמלות: אורך השמלה ואורך השרוולים (מלמעלה למטה ומבית השחי עד השרוול).

*חצאיות: היקף המותניים ואורך החצאית.

*ז’קטים ומעילים: אורך הצווארון ואורך השרוולים.

*נעליים: אורך פנים הנעל ולציין האם הנעליים נחשבות: צרות, רגילות או רחבות (לעתים קרובות תוכלו למצוא מידע זה באתרי היצרן).

3. לתאר את מצב הפריטים למכירה בפרטי פרטים 

כולם מבינים שהבגדים הנמכרים הם בגדי יד שנייה ולכן חייב לציין אם יש כתמים והיכן הם נמצאים,

(יותר טוב צילום) וציינו אם יש מכפלות או חוטים רופפים.

כמו כן תארו גם את הטוב שבבגד/ פריט.

 

להלן מספר משפטים שימושיים לתיאור מצבו של בגד:

NWT*: New with Tag – חדש עם תג: לא היה בשימוש ונמכר עם תווית מקורית המחוברת לבגד. 

*חדש: אין שום הוכחה במצב הבגד שהבגד נלבש בעבר, ממש חדש בנראותו.

*מצב טוב ומשומש: הצבעים יפים, ללא חוטים רופפים או כתמים, אך נעשה בו שימוש וככל הנראה נשטף או עבר כביסות.

*משומש, אך עדיין יש לו הרבה מה להציע: זוהי דרך חיובית לתאר בגד עם פגמים או עם עקבות ניכרים של לבוש.

הוסיפו מידע על האופן שבו טיפלתם בבגד/פריט:

ציינו האם השתמשתם בחומר ניקוי או מרכך כביסה ללא ריח (נקודה זו מוערכת במיוחד על ידי אנשים עם אפים רגישים או עם אלרגיות).

*ציינו אם אתם בעלי חיית מחמד (לבעלי אלרגיות).

*ציינו אם הפריט עבר ניקוי יבש לאחרונה.

*ציינו האם אם אתם מעשנים או לא.

  1. צילום תמונות והצגתם למכירה

אתם צריכים להציג סוגים שונים של תמונות בפרסום המודעה שלכם. השתמשו במצלמה של הטלפון הסלולרי שלכם וצלמו כשהפלאש כבוי ורצוי באור יום. הניחו את הבגד שלכם מול רקע ניטרלי, ליד חלון זו התחלה טובה אבל שימו לב היכן אתם מניחים את הבגד מאחר ואינכם רוצים צללים או תאורה אחורית בתמונה הסופית.

 

מהי הדרך להצגת תמונות בצורה האידאלית ביותר למכירה:

*תמונה אחת מלאה של הבגד.

*תמונת מוצר אחת שתציג כיצד הבגד נראה על הגוף(אפשרי לקחת מגוגל ), או לחילופין תציגו תמונה שלכם לובשים את הפריט/ בגד…

*תמונות המציגות פגמים כלשהם אם קיימים.

*תמונה של תווית הטיפוח (הקונים הפוטנציאלים ירצו לדעת כיצד לטפל בבגד בצורה הנכונה לו בהתאם להוראות היצרן).

  1. משלוח חלק ומהיר

כדי לשלוח את הפריטים לקונים, השתמשו שוב באריזות ישנות של הפריטים (כמו שקיות נייר חומות או קופסאות נעליים ) או שתקנו שקיות למשלוח פריטים הנמצאות לקנייה ברחבי האינטרנט. 

השתמשו בחברת שליחויות / דואר הכוללות משלוח עם מספר מעקב, דבר הבטוח יותר עבורכם ועבור הקונים ומשרת תקשורת ושירות טוב יותר עבור כל הצדדים.

האם זה נשמע לכם כמו… יותר מדי עבודה? 

אז ככה, לאחר מספר פעמים ותרגול, עבודת המכירה נעשית קלה ומהירה יותר, אך אם עומס העבודה של זה נשמע לכם מלחיץ ויותר מידי עבורכם, יתכן ונבון יותר יהיה להשאיר זאת לאנשי המקצוע העוסקים בזה באופן יומיומי.

*מהי מכירה בעמלה? מכירה בעמלה פירושה: שקיבלתם תשלום עבור הפריט שלכם רק לאחר שהחנות מכרה את הפריט שלכם. מצד אחד צריך להבין שזוהי צורת ההתנהלות הסטנדרטית כשמשתפים פעולה עם מרבית חנויות/ אתרי היד שנייה ומצד שני החיובי, הסיכוי של הפריט להימכר הוא די גבוה כשהוא מוצג באתר מתמחה והבגדים/פריטים נמכרים לרוב תוך מספר ימים (וצריך לדעת לפעמים גם בכלל לא).

בהצלחה.

אתר זה משתמש בcookies. על ידי שימוש באתר שלנו, אתה מסכים למדיניות הפרטיות שלנו ולשימוש בcookies במכשיר שלך לצורך הערכת השימוש שלך.